Guru KAFA Yang Dipecat JAIS Kini Sudah Bergelar Guru Besar


Setiap yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknyakan. Begitulah yang terjadi kepada seorang guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA), Ekhsan Bukharee B. Badarul Hisham yang telah dipecat Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) baru-baru ini.

Beliau yang kehilangan jawatan sebagai guru KAFA telah menerima kerja baru apabila telah dilantik menjadi guru besar sebuah sekolah agama swasta di Subang Mutiara.

"Saya diberi kepercayaan pemiliknya sebagai guru besar di Sekolah Rendah Islam (SRI) Al Iman, Subang Mutiara. Amanah yang besar dan tanggungjawab yang berat ini akan saya pikul bersama-sama rakan guru yang lain," ujarnya dipetik MalaysiaGazette.

BACA: Guru Kafa Tuntut Kenaikan Elaun Akhirnya Dipecat

Menurut beliau sekolah berkenaan baru beroperasi pada minggu ini dah amat memerlukan tenaga pengajar yang mempunyai idea, tenaga dan iltizam yang tinggi.

"Saya akan cuba bermula dari A kerana tiada pengalaman langsung mentadbir sebuah sekolah. Fokus utama adalah melahir dan membina manusia. Saya meletakkan tiga bulan pertama ini sebagai penanda aras kemampuan saya. Jika gagal, saya akan meletakkan jawatan dengan sendirinya," katanya kepada MalaysiaGazette di sini hari ini.

Katanya, dalam sistem pendidikan sekarang pendidikan yang ada berjaya melahirkan otak tetapi gagak membina watak

"Saya akan cuba sahut cabaran ini di SRI Al-Iman, Subang Mutiara. Mohon sokongan, dorongan dan doa dari guru-guru, anak murid serta kawan-kawan," ujarnya.

Dia walaubagaimanapun dalam masa yang sama akan tetap memperjuangkan peruntukan elaun tambahan guru-guru KAFA di Selangor seperti yang telah dijanjikan dalam manisfesto Pakatan Rakyat Selangor sebelum pilihanraya.

Sumber : Siakapkeli.my

0 Response to "Guru KAFA Yang Dipecat JAIS Kini Sudah Bergelar Guru Besar"

Post a Comment