Lelaki Muda Ini Sanggup Berpanas, Berlapar & Menunggu Demi Kami


Tadi kereta kami termasuk dalam lubang di tengah-tengah jalan raya. Dua tayar meletup sekali gus. Di tengah-tengah hutan, line telefon pun tak ada. Bingung sekejap kami sebab tayar ganti hanya ada satu. Susah hati sebab ada dua anak yang masih kecil dalam kereta. Pekan Sipitang un masih jauh lagi. Kalau terpaksa jalan, confirm rim kereta akan hancur.

Tiba-tiba adik ini berhenti menawarkan diri untuk membantu. Sedangkan kereta yang lain hanya lalu saja pada masa itu. Sungguh mulia hati adik ini. Dia sanggup membantu kami yang langsung tidak dikenali. Sanggup berpanas, sanggup berlapar (jam 7 pagi - 1 petang). Sanggup temankan suami untuk mencari line telefon dan mencari tayar ganti serta menunggu sehingga ke saat kami dapat meminjam tayar ganti dari seorang hamba Allah yang sangat baik hati.

Terima kasih adik kerana sudi menolong kami sekeluarga walaupun langsung tidak kenal. Semoga adik di dalam jagaan Allah selalu. Sesungguhnya kamu anak yang baik. Bertuah ibu bapa kamu. Sejuk perut ibu mengandungkan kamu. Mereka membesarkan anak yang sangat baik dan berbudi bahasa.

Adik ini kerja di Klinik SFI Sipitang. Terima kasih adik Akmal. Moga Allah memberkati kamu. - Jenn Danish Danel

0 Response to "Lelaki Muda Ini Sanggup Berpanas, Berlapar & Menunggu Demi Kami"

Post a Comment